ورود |  عضويت|  EN
جمعه 31 فروردین ماه 1403
 
شرح خبر
1395/07/17

استان اصفهان؛رتبه دوم توليد تخم مرغ كشور


استان اصفهان با دارا بودن 180 واحد پرورش مرغ تخمگذاررتبه دوم تولید تخم مرغ درکشور را دارد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان جهاد کشاورزی استان ،  همزمان با روز جهاني تخم مرغ 17 مهر ماه ؛مدیر امور طیور وزنبور عسل سازمان وضعیت تولید تخم مرغ در استان اشاره   و گفت:  استان اصفهان با دارا بودن 180 واحد پرورش مرغ تخمگذار با ظرفيت 5/9 ميليون قطعه و تولید 95 هزار تن تخم مرغ در سال رتبه دوم توليد تخم مرغ در كشور را دارا می باشد و حدود 35 درصد مازاد توليد در استان وجود دارد که بخشی از آن  به سایر استانها ارسال و بخشی نیزبه كشورهاي همسايه صادر مي گردد . بطوریکه طی سال گذشته بالغ بر10 هزار تن تخم مرغ از اين استان صادر گرديده است.

خانم مهندس فیضی در ادامه افزود: به منظور آشنايي با خواص تخم مرغ و ترويج فرهنگ مصرف تخم مرغ ، با همكاري سازمان جهاد كشاورزي، اتحاديه مرغ تخمگذار استان و تعدادي از واحدهاي مرغ تخمگذار برنامه  ی صرف صبحانه تخم مرغ در تعدادی از مدارس همراه با ارایه مزایای مصرف این محصول در سفره غذایی در سطح شهرستانهاي استان انجام شد.

وی در ادامه افزود:مصرف سرانه  تخم مرغ در کشور حدود 12 کیلوگرم است و می تواند به میزان بالاتری برسد خصوصاً برای کودکان ، افراد در حال رشد و سایر سنین است .

شایان ذکر است؛ تخم مرغ  منبع بسیار خوبی از پروتئین، ویتامینها و املاح لازم برای تأمین سلامت است که با توجه به ارزش غذایی بالا و به عنوان یک ماده غذایی کامل که عمده نیاز غذایی یک فرد را در روز می تواند تأمین کند.

همچنین ، با توجه به ارزش غذایی وکیفیت مواد مغذی  این محصول؛ در جهان روز   نهم اکتبر روز جهانی تخم مرغ  نامیده شده  است و همه ساله کشورها جهت آشنایی بیشترمردم  در با ارزش غذایی این محصول برنامه های ویژه ای را برگزار می کنند.

استفاده از اين خبر بدون ذكر منبع ممنوع است
نظرات شما
افزودن نظر شما
ارسال نظر
بازگشت
 
  نظرسنجي
نظر شما درباره پرتال سازمان جهاد کشاورزی چیست؟

 

تعداد جوابها : 62163

عالی : 91%
خوب : 4%
متوسط : 1%
ضعیف : 5%

  ارسال  
  كاربران بر خط
كاربران فعال بازديد كنندگان فعال :
Visitors بازديد ها: 359
Members اعضاء: 0
مجموع كاربران مجموع: 359

بازديد ها بازديد ها :  
Visitors بازديد هاي كل: 32805629
Visitors بازديد هاي امروز: 6965
Visitors بازديد هاي ديروز: 9491

فعال در اين زمان كاربران فعال:
Copyright (c) 1403/01/31 پرتال سازمان جهاد كشاورزي استان اصفهان
پرتال سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان
Ariana Informatics Group - گروه داده ورزي آريانا