ورود |  عضويت|  EN
پنج شنبه 09 فروردین ماه 1403
 
شرح خبر
1399/06/31

کارگروه ارزش تولید ماهیان زینتی


شرایط مساعد استان اصفهان برای صادرات ماهیان زینتی

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان، جلسه ویژه صادرات ماهیان زینتی استان اصفهان با حضور مدیران و کارشناسان سازمان جهاد کشاورزی، کارشناسان شهرستان‌ها و تولیدکنندگان بخش برگزار شد.

در این نشست، محمدرضا عباسی، مدیر شیلات و امور آبزیان سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان با اشاره ظرفیت‌های استان اصفهان در زمینه تولید انواع آبزیان عنوان کرد: تلاش تمامی همکاران ما در سازمان جهاد کشاورزی این است که با همکاری فعالان و تولیدکنندگان بخش، شرایط را برای تولید مناسب و با کیفیت در استان هموار سازیم و در هر حال در جهت یاری به تولید و تولیدکنندگان قدم برداریم.

وی ادامه داد: با برنامه‌ریزی شکل گرفته راه‌اندازی بارانداز ماهیان زینتی در استان اصفهان در دستور کار قراردارد و مراحل اجرایی آن در حال انجام است، امید است با شرایط ایجاد شده بتوانیم در زمینه صادرات محصولات تولیدی استان نیز قدم‌های بیشتری برداریم چون استان اصفهان در این زمینه بسیار مستعد و توانمند است.

بهروز فرهمند، معاون مدیریت شیلات و امور آبزیان سازمان نیز در ادامه این جلسه عنوان کرد: یکی از مباحث مهمی که همواره مورد تاکید قرار دارد تشکیل تعاونی‌ها و تشکل‌های قوی توسط تولیدکنندگان بخش کشاورزی است تا این‌گونه تولیدکنندگان قدرت بیشتری پیدا کنند و بتوانند مشکلات و موانع تولید را با قدرت و اتحاد بیشتری برطرف کنند.

وی افزود: در حال حاضر تولیدکنندگان بسیار مستعد و توانمندی در استان اصفهان فعالیت می‌کنند که در صورت برنامه‌ریزی مناسب این توانایی را دارند که بازارهای صادراتی خوبی نیز برای خود فراهم کرده و موجب ایجاد اشتغال و ارزآوری برای کشور شوند. ما نیز در سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان تمامی تلاش خود را برای حمایت حداکثری از تولید انجام می‌دهیم.

در ادامه این نشست تخصصی، امید شریفی، مدیر زنجیره تولید سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان با بیان برخی محاسن ایجاد زنجیره‌های ارزش در محصولات کشاورزی عنوان کرد: موضوع زنجیره‌ها از سالیان گذشته در کشور وجود داشته و موضوع جدیدی نیست اما با برنامه‌ریزی شکل گرفته به دنبال هدفمند کردن و مرتب‌سازی این زنجیره‌ها هستیم تا سودآوری آنها به بالاترین حد ممکن ارتقا یابد.

وی تصریح کرد: خوشبختانه اقدامات خوبی در جهت توسعه زنجیره‌ها در محصولات کشاورزی طی دو سال اخیر شکل گرفت به گونه‌ای که اکنون در محصولاتی مثل زعفران و انواع آبزیان دارای زنجیره‌هایی هستیم که به صورت تخصصی در حال فعالیت هستند، در زمینه ماهیان زینتی نیز زنجیره‌هایی در شهرستان کاشان ایجاد شده و در حال توسعه این نوع زنجیره‌ها در سراسر استان هستیم.

فرهاد حاجی مرادی، مدیر توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان نیز با اشاره به برخی محاسن صادرات محصولات کشاورزی تاکید کرد: با توجه به شرایط بسیار مطلوب استان اصفهان در زمینه تولید انواع ماهیان زینتی باید از این ظرفیت در راستای افزایش صادرات به کشورهای مختلف استفاده شود.

وی اضافه کرد: خوشبختانه با راه‌اندازی کارگو ترمینال این فرصت وجود دارد که تولیدکنندگان محصولات تولیدی را با بهترین شرایط به کشورهای مختلف صادر کنند و در این بخش هم می‌توان اقدامات خوبی شکل داد که امید است با برنامه‌ریزی انجام  شده به اهداف مورد نظر در این بخش دست یابیم.

 

استفاده از اين خبر بدون ذكر منبع ممنوع است
نظرات شما
افزودن نظر شما
ارسال نظر
بازگشت
 
  نظرسنجي
نظر شما درباره پرتال سازمان جهاد کشاورزی چیست؟

 

تعداد جوابها : 62141

عالی : 91%
خوب : 4%
متوسط : 1%
ضعیف : 5%

  ارسال  
  كاربران بر خط
كاربران فعال بازديد كنندگان فعال :
Visitors بازديد ها: 207
Members اعضاء: 0
مجموع كاربران مجموع: 207

بازديد ها بازديد ها :  
Visitors بازديد هاي كل: 32636387
Visitors بازديد هاي امروز: 9562
Visitors بازديد هاي ديروز: 8862

فعال در اين زمان كاربران فعال:
Copyright (c) 1403/01/09 پرتال سازمان جهاد كشاورزي استان اصفهان
پرتال سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان
Ariana Informatics Group - گروه داده ورزي آريانا