ورود |  عضويت|  EN
شنبه 01 اردیبهشت ماه 1403
 
شرح خبر
1399/03/10

کارگاه آموزشی با عنوان زنجیره ارزش محصول زعفران


استان اصفهان با تولید سالیانه 8.8 تن زعفران در سطح 1500 هکتار با میانگین تولید 6 کیلو در هکتارو رتبه چهارم تولید در کشور

به گزارش روابط عمومی سازمان کارگاه آموزشی زنجیره ارزش محصول زعفزان با تدریس جناب آقای دکتر محمود مختاری با هماهنگی مدیریت هماهنگی ترویج کشاورزی استان و مدیریت امور باغبانی در محل موزه ترویج برگزار گردید .

جمشید اسکندری مدیر هماهنگی ترویج کشاورزی استان با اشاره به اینکه استان اصفهان با تولید سالیانه 8.8 تن زعفران در سطح 1500 هکتار با میانگین تولید 6 کیلو در هکتارو رتبه چهارم تولید در کشور، جایگاه مهمی در تولید این محصول  دارد تاکید نمود اهمیت موضوع یاد شده و اولویت برنامه های وزارت جهاد کشاورزی در ساماندهی و گسترش زنجیره های تولید  از دغدغه های مهم این سازمان میباشد .

وی در خصوص مدرس دوره گفت : آقای دکتر مختاری عضوهیات علمی گروه کشاورزی و استاد دانشگاه های ازاد اسلامی واحد شهر ری تهران و واحد قاینات ،دارای 6 مورد ترجمه و تالیف کتاب در خصوص زعفران وزرشک بی دانه میباشد.

اسکندری افزود : دکتر مختاری دوبار عنوان پژوهشگر برتر واحد دانشگاهی و مولف برتر استان خراسان جنوبی  را به خود اختصاص داده است و همچنین دارای  25مقاله علمی و شرکت در 2کنفرانس بین المللی بعنوان سخنرانی در کشور مالزی و مراکش میباشد . ایشان کارشناس خبره زرشک و زعفران استان خراسان جنوبی  و برگزار ی دوره های کشوری زعفران  در استان های اردبیل. کردستان.  همدان و خراسان جنوبی و  6سال معاونت های دانشگاه.  مدیر گروه کشاورزی.  ریس باشگاه پژوهشگران جوان.  مشاور شهردار و عضو کمیسیون عمران شورای شهر. ریس ایستگاه تحقیقات زرشک و زعفران  و ریس واحد دانشگاهی  ازاد اسلامی قاینات را در رزومه کاری خود دارد ، درحال حاضر مدیر مرکز کارافرینی و ریس ایستگاه تحقیقات زرشک و زعفران دانشگاه ازاد اسلامی واحد قاینات می باشند .

در این کارگاه آموزشی که با همت و تلاش مدیریت هماهنگی ترویج کشاورزی استان در محل موزه ترویج کشاورزی با حضور تعداد ۷۰نفر از کشاورزان نمونه زعفران کار استان و مسؤلین و کارشناسان و شرکت های مرتبط با فرآوری زعفران با  رعایت کامل موازین بهداشتی بر گزار گردید، راهکارها و چالشهای  مهم تولید محصول زعفران از مرحله قبل از کاشت تا فرآوری و بسته بندی مورد بحث و گفتگو قرار گرفت

استفاده از اين خبر بدون ذكر منبع ممنوع است
نظرات شما
افزودن نظر شما
ارسال نظر
بازگشت
 
  نظرسنجي
نظر شما درباره پرتال سازمان جهاد کشاورزی چیست؟

 

تعداد جوابها : 62164

عالی : 91%
خوب : 4%
متوسط : 1%
ضعیف : 5%

  ارسال  
  كاربران بر خط
كاربران فعال بازديد كنندگان فعال :
Visitors بازديد ها: 197
Members اعضاء: 0
مجموع كاربران مجموع: 197

بازديد ها بازديد ها :  
Visitors بازديد هاي كل: 32807319
Visitors بازديد هاي امروز: 1232
Visitors بازديد هاي ديروز: 7423

فعال در اين زمان كاربران فعال:
Copyright (c) 1403/02/01 پرتال سازمان جهاد كشاورزي استان اصفهان
پرتال سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان
Ariana Informatics Group - گروه داده ورزي آريانا